Treść główna
Unit 2.
At school. (W szkole.)
Unit 3.
My family (Moja rodzina) + Professions (Zawody).
Unit 4.
My body. My face. (Moje ciało. Moja twarz.)
Unit 5.
Animals + Pets. (Zwierzęta + Zwierzęta domowe.)
Unit 6.
My house. (Mój dom.)
Unit 7.
Food. (Jedzenie.)
Unit 8.
Feelings. (Uczucia.)
Unit 9.
Halloween.
Unit 10.
Christmas. (Boże Narodzenie.)
Unit 11.
Easter. (Święta Wielkanocne.)
Zakres Przerabianego Materiału - kl. 1 SP
Rozgrzewka językowa – podstawowe zwroty.
Rozgrzewka językowa, to początkowy fragment każdej lekcji trwający nie dłużej niż 5 minut, mający na celu wprowadzić uczniów w „świat j. angielskiego” i uzyskanie odpowiedniego skupienia.
W ramach rozgrzewki językowej, już od pierwszych lekcji dzieci poznają i utrwalają podstawowe zwroty w j. angielskim.
Rozgrzewka językowa wraz z kolejnymi lekcjami jest sukcesywnie urozmaicana o kolejne zwroty.
Zestawienie podstawowych zwrotów:
- Jak masz na imię? (What's your name?)
- Jestem Szymon / Mam na imię Szymon (I'm Simon / My name is Simon.)
- Ile masz lat? (How old are you?)
- Mam sześć/siedem lat. (I'm six/seven.)
- Jak się miewasz? (How are you?)
- W porządku, dziękuję. (I’m fine, thank you.)
- Jak się dzisiaj czujesz? (How are you today?)
- Jestem szczęśliwy / smutny / wściekły / głodny / zmęczony / śpiący. (I’m happy / I’m sad / I’m angry / I’m hungry / I’m tired / I’m sleepy.)
- Skąd jesteś? (Where are you from?)
- Jestem z Polski. (I'm from Poland.)
- Gdzie mieszkasz? (Where do you live?)
- Mieszkam w Szczecinie / Gdańsku / Wrocławiu. (I live in Szczecin / Gdańsk / Wrocław.)
- Jaka jest Twoja narodowość? (What is your nationality?)
- Jestem Polakiem/Polką. (I'm Polish.)
Polecenia (Commands).
Od pierwszych lekcji poszczególne polecenia w czasie lekcji wypowiadane są po polsku i po angielsku. Z biegiem czasu, gdy polecenia staną się dla wszystkich zrozumiałe, lektor mówi już tylko po angielsku.
Podstawowe polecenia:
- Proszę usiąść (Sit down please)
- Proszę wstać (Stand up please)
- Proszę o ciszę (Be quiet please)
- Słuchaj (Listen)
- Patrz (Look)
- Zamknij oczy (Close your eyes)
- Otwórz oczy (Open your eyes)
- Pokaż mi (Show me)
- Zaśpiewaj piosenkę (Sing a song)
- Co to jest? (What’s this?)
- Jaki to kolor? (What color is this?)
- Posłuchaj I pokoloruj. (Listen and color)
- Posłuchaj i narysuj. (Listen and draw)
- Posłuchaj i powiedz. (Listen and say)
- Obecny (present)
- Nieobecny (absent)
- Czy skończyliście? (Have you finished?)
Gesty (Gestures).
Podstawowe gesty/zwroty wprowadzane sukcesywnie na lekcjach:
- Przepraszam (Excuse me)
- Dziękuję (Thank you)
- Proszę (dając coś komuś) (Here you are)
- Wybacz (I'm sorry)
- Miło mi Cię poznać (Nice to meet you)
- Do zobaczenia jutro (See you tomorrow)
- Nie wiem (I don't know)
- Nie dotykaj (Don't touch)
- Nie rób tego (Don't do this)
- Czy mogę wyjść do toalety? (May I go to toilet?)
- Przybij „piątkę” (High five!)
English alphabet – Angielski alfabet
Nauka recytowania alfabetu po angielsku.
Days of the week - dni tygodnia
Poniedziałek (Monday); wtorek (Tuesday); środa (Wednesday); czwartek (Thursday); piątek (Friday); sobota (Saturday); niedziela (Sunday).
Adjectives – przymiotniki
Przymiotniki wprowadzane są sukcesywnie w zależności od potrzeb przerabianego tematu lekcji. Służą one rozwijaniu u dzieci umiejętności tworzenia prostych zwrotów (na późniejszym etapie nauki również zdań) z wykorzystaniem słownictwa wprowadzanego w ramach danego bloku tematycznego.
Zestawienie wykorzystywanych przymiotników: duży (big); mały (small); szybki (fast); wolny (slow); głośno (loud); cicho (quiet); gruby (fat); ładny (pretty); brzydki (ugly); piękny (beautiful); zabawny (funny); długi (long); krótki (short); młody (young); stary (old); brudny (dirty); czysty (clean); gorący (hot); zimny (cold); niebezpieczny (dangerous); przerażający (scary); przyjazny (friendly); grzeczny (nice); niegrzeczny (naughty).
Activities/verbs- aktywności/czasowniki
Aktywności/czasowniki spełniają przede wszystkim rolę aktywizującą dzieci na zajęciach. Słownictwo i zwroty wprowadzane są sukcesywnie. Najczęściej wprowadzaniu słownictwa towarzyszy wykonywanie przez dzieci danych czynności np. z wykorzystaniem popularnej zabawy „Simon says”.
Zestawienie wprowadzanego słownictwa i zwrotów: skakać (jump); pić (drink); jeść (eat); pływać (swim); biegać (run); spać (sleep); obudzić się (wake up); jeździć na rowerze (ride a bike); jeździć konno (ride a horse); tańczyć (dance); śpiewać (sing); latać (fly); słuchać muzyki (listen to music); spacerować/chodzić (walk); usiądź (sit down); wstań (stand up); policz do 10 (count to ten); klaśnij w dłonie (clap your hands); obróć się (turn around); pomachaj rękoma (wave your arms); dotknij nosa/uszu (touch your nose/ears); potrząśnij ciałem (shake your body); pstryknij palcami (click your fingers); ugnij kolana (band your knees); tupnij (stamp your feet); nie ruszaj się (don’t move); bądź cich (be quiet); zamknij oczy (close your eyes); otwórz oczy (open your eyes); skręć ciało w lewo (twist your body to the left); skręć ciało w prawo (twist your body to the right); powiedz cześć (np. say hello to Zosia); powiedz do widzenia (np. say goodbye to Karol); skacz na jednej nodze (jump on one leg).