Treść główna

Unit 5.

Animals + Pets. (Zwierzęta + Zwierzęta domowe.)

Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa: zwierzęta (animals); zwierzęta domowe (pets); pies (dog); kot (cat); koń (horse); ptak (bird); królik (rabbit); chomik (hamster); ryba (fish); małpa (monkey); nietoperz (bat); niedźwiedź (bear); rekin (shark); delfin (dolphin); pingwin (penguin); zebra (zebra); lew (lion); słoń (elephant); żółw (turtle); hipopotam (hippo); wąż (snake); papuga (parrot); krokodyl (crocodile); żaba (frog); mysz (mouse); lis (fox); pszczoła (bee); tygrys (tiger); wilk (wolf); żyrafa (giraffe); motyl (butterfly); ośmiornica (octopus); konik morski (seahorse); lew morski (sea lion); foka (seal); wieloryb (whale); krab (crab); homar (lobster); meduza (jellyfish); rozgwiazda (starfish); płaszczka (stingray); mors (walrus); świnia (pig); jednorożec (unicorn); świnka morska (guinea pig); patyczak (stick insect); fretka (ferret); szczecinak (puppy); kurczątko (chick)

Konstrukcje zdań:

  • What’s this? (Co to jest?)
  • It’s a dog. / This is a dog. (To jest pies.)
  • Have you got a pet? (Czy masz zwierzę domowe?)
  • Yes, I’ve got a cat. (Tak, mam kota.)
  • No, I haven’t. (Nie mam.)
  • What pet has she/he got? (Jakiego ona/on ma zwierzaka?)
  • What is your favourite animal? (Jakie jest towje ulubione zwierzę?)
  • My favourite animal is ... (Moim ulubionym zwierzęciem jest ...)

Nauka i utrwalenie umiejętności opisywania zwierząt przy użyciu kolorów. Np.: yellow fish (żółta ryba); blue parrot (niebieska papuga).

Nauka i utrwalenie umiejętności liczenia poszczególnych zwierząt. Np.: 4 małpy (four monkeys); 6 żab (six frogs).

Nauka i utrwalenie umiejętności opisywania poszczególnych zwierzą przy użyciu wybranych przymiotników (big, small, fast, slow, pretty, dangerous, not dangerous). Np.: To jest chomik. Jest mały. (It’s a hamster. It’s small.); To jest krokodyl. Jest niebezpieczny. (It’s a crocodile. It’s dangerous.).