Treść główna

Unit 7.

Food. (Jedzenie.)

Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa: jabłko (apple); ser (cheese); sałatka (salad); kurczak (chicken); banan (banana); mleko (milk); tost (toast); owoce (fruits); ciasto (cake); pomarańcza (orange); gruszka (pear); jajko (egg); chleb (bread); miód (honey); galaretka (jelly); woda (water); sok (juice); cebula (onion); marchewka (carrot); lody (ice cream); pizza (pizza); ryba (fish); ryż (rice); frytki (chips); makaron (pasta); pomidor (tomato); truskawka (strawberry); czekolada (chocolate); jogurt (yoghurt); arbuz (watermelon); pączek (donut); brokuł (broccoli); cytryna (lemon); kiełbasa (sausage); słodycze (sweets); mango (mango); sałata (lettuce); szynka (ham); kanapka (sandwich); chipsy (crisps); herbatnik (biscuit); groszek (peas); brzoskwinia (peach); mięso (meat); fasolka (beans); ziemniak (potato); naleśniki (pancakes); masło (butter); babeczki (cupcakes); warzywa (vegetables); ogórek (cucumber); czosnek (garlic); pieczarki (mushrooms); śliwka (plum); ananas (pineapple); napoje (drinks)

Nauka wyrażania swoich upodobań w odniesieniu do jedzenia. Np.:

  • I like pizza (Lubię pizzę).
  • I don’t like milk. (Nie lubię mleka.)

Nauka i utrwalenie umiejętności zadawania pytania „Do you like...?” i odpowiadania na nie. Np.: Do you like apples/chocolate? (Lubisz jabłka/czekoladę?)

Konstrukcje zdań:

  • It’s a pear. (To jest gruszka.)
  • Is it a pear? (Czy to jest gruszka?)

Nauka i utrwalenie umiejętności grupowania jedzenia (Fruits, Vegetables, Sweets, Drinks, Meat).

Nauka i utrwalenie umiejętności grupowania jedzenia na zdrowe i niezdrowe.

Konstrukcje zdań:

  • It’s good for me. (To jest dla mnie zdrowe.)
  • It’s bad for me. (To jest dla mnie niezdrowe.)
  • Apple is good for me. (Jabłko jest dla mnie zdrowe)