Treść główna
Unit 2.
My body. My face. (Moje ciało. Moja twarz.) + Apperance (Wygląd)
Unit 3.
Animals + Pets. (Zwierzęta + Zwierzęta domowe.) + Parts of body (Części ciała zwierząt)
Unit 4.
Home. (Dom) + Places in town (Miejsca w mieście)
Unit 5.
Clothes. (Ubrania)
Unit 6.
Sports. (Sporty)
Unit 7.
Food. (Jedzenie)
Unit 8.
Things we do. (Czynności, które wykonujemy) + Hobbies
Unit 9.
The time. (Czas)
Unit 10.
Easter. (Święta Wielkanocne.)
Zakres Przerabianego Materiału - kl. 3 SP
Rozgrzewka językowa – podstawowe zwroty.
Rozgrzewka językowa, to początkowy fragment każdej lekcji trwający nie dłużej niż 5 minut, mający na celu wprowadzić uczniów w „świat j. angielskiego” i uzyskanie odpowiedniego skupienia.
W ramach rozgrzewki językowej utrwalane są podstawowe zwroty w j. angielskim.
Rozgrzewka językowa jest sukcesywnie urozmaicana o kolejne zwroty. Lektor często dobiera stawiane w czasie rozgrzewki pytania w zależności od nastroju dzieci, czy przerabianego tematu zajęć.
Podstawowe zwroty:
- Jak masz na imię? (What's your name?)
- Jestem Szymon / Mam na imię Szymon (I'm Simon / My name is Simon.)
- Ile masz lat? (How old are you?)
- Mam sześć/siedem lat. (I'm six/seven.)
- Jak się miewasz? (How are you?)
- W porządku, dziękuję. (I’m fine, thank you.)
- Skąd jesteś? (Where are you from?)
- Jestem z Polski. (I'm from Poland.)
- Gdzie mieszkasz? (Where do you live?)
- Mieszkam w Szczecinie/Gdańsku/Wrocławiu. (I live in Szczecin/Gdańsk/Wrocław.)
- Jaka jest Twoja narodowość? (What is your nationality?)
- Jestem Polakiem/Polką. (I'm Polish.)
Uczucia (Feelings):
Jak się dzisiaj czujesz? (How are you today?)
jestem szczęśliwy (I’m happy); jestem smutny (I’m sad); jestem wściekły (I’m angry); jestem głodny (I’m hungry); jestem spragniony (I’m thirsty); jestem zmęczony (I’m tired); jestem podekscytowany (I’m excited); jestem śpiący (I’m sleepy); jestem chory (I’m sick); jestem zakochany (I’m in love); jestem przestraszony (I’m scared); jestem zaskoczony (I’m supprised); jestem zmartwiony (I’m worried)
Are you happy/sad/angry/sleepy/…? (Czy jesteś szczęśliwy/smutny/wściekły/śpiący/…?)
Yes, I am. (Tak.) / No, I’m not. (Nie.)
Kalendarz (Calendar);
Jaki dziś mamy dzień? (What day is today?)
Dzisiaj jest poniedziałek/wtorek/…/piątek (Today is Monday/Tuesday/…/Friday)
Jaki jest twój ulubiony dzień tygodnia? (What is your favourite day of the week?)
Mój ulubiony dzień to piątek/sobota/… (My favourite day is Friday/Saturday/…)
Kiedy się urodziłeś? (When were you born?)
Urodziłem się w styczniu/lutym/…/grudzniu. (I was born in January/February/…/December)
Kiedy jest Boże Narodzenie/Wielkanoc/Walentynki/Halloween/Dzień Matki/Dzień Ojca/…? (When’s Christmas/Easter/Valentine’s Day/Halloween/Mother’s Day/Father’s Day/…?)
Np. Boże Narodzenie jest w grudniu. (Christmas is in December.)
Ćwiczenia aktywizujące dzieci w trakcie zajęć.
Aby utrzymać dzieci na odpowiednim poziomie percepcji przez cały czas trwania lekcji, w razie potrzeby lektor wprowadza ćwiczenia/zabawy pobudzające dzieci.
W ćwiczeniach aktywizujących wykorzystywane jest najczęściej znane już przez dzieci słownictwo i zwroty, tak żeby mogły być one wykonywane w sposób intuicyjny.
Popularną zabawą tego typ jest np. „Simon says”.
Przykładowe słownictwo i zwroty: tańcz (dance); spaceruj (walk); usiądź (sit down); wstań (stand up); policz do 10 (count to ten); klaśnij w dłonie (clap your hands); obróć się (turn around); pomachaj rękoma (wave your arms); dotknij nosa/uszu (touch your nose/ears); potrząśnij ciałem (shake your body); pstryknij palcami (click your fingers); ugnij kolana (band your knees); tupnij (stamp your feet); nie ruszaj się (don’t move); bądź cich (be quiet); zamknij oczy (close your eyes); otwórz oczy (open your eyes); skręć ciało w lewo (twist your body to the left); skręć ciało w prawo (twist your body to the right); powiedz cześć (np. say hello to Zosia); powiedz do widzenia (np. say goodbye to Karol); graj na gitarze (play the guitar); skacz na jednej nodze (jump on one leg); uśmiechnij się (smile); płacz (cry); rozciągnij się wysoko (stretch up high)
Lekcja tematyczna - Halloween.
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa: dynia (pumpkin); duch (ghost); wampir (vampire); wiedźma (witch); szkielet (skeleton); pająk (spider); mumia (mummy); pajęczyna (cobweb); miotła (broom); nietoperz (bat); potwór (monster); czarny kot (black cat); kostiumy (costumes); słodycze (sweets); czarodziej (wizard); magiczna różdżka (magic stick); cukierek albo psikus (trick or treat); trucizna (poison); nawiedzony dom (haunted house); starch na wróble (scarecrow); anioł I diabeł (angel and devil); zombie (zombie); latarnia wycięta z dyni (jack-o-lantern); kły (fangs); czaszka (skull); maska (mask); wróżka (fairy); grobowiec (tomb); cmentarz (cemetery)
Lekcja tematyczna - Christmas. (Boże Narodzenie.)
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa: choinka (Christmas tree); Mikołaj (Santa Claus); gwiazda (star); anioł (angel); dzwonki (bells); kolęda (Christmas carol); prezenty (presents); bałwan (snowman); Wigilia (kolacja wigilijna) (Christmas Eve); kominek (fireplace); kartka świąteczna (Christmas card); sanie (sleigh); renifer (reindeer); śnieg (snow); bombki świąteczne (Christmas boubles); elfy (elves); piernik (gingerbread); lampki na choinkę (lights); laska cukrowa (candy cane); skarpeta świąteczna (stocking); jemioła (mistletoe); gwiazda betlejemska – kwiat (poinsettia); opłatek (wafer); biegun północny (North Pole); kolędnicy (carolers); płatek śniegu (snowflake); ozdoby świąteczne (Christmas decorations); kalendarz adwentowy (advent calendar); szopka bożonarodzeniowa (Christmas crib); barszcz czerwony (red borsch); karp (carp); Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku (Merry Christmas and a Happy New Year); życzymy wam Wesołych Świąt (We wish you a Merry Christmas); Wesołych Świąt (Happy Christmas);
Nauka wybranej piosenki świątecznej