Unit 2.
My body. My face. (Moje ciało. Moja twarz.) + Apperance (Wygląd)
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z programu kl. 2 + wprowadzenie nowych wyrazów: ciało (body); twarz (face); ręka (arm); dłonie (hands); ramiona (shoulders); stopy (feet); głowa (head); brzuch (tummy); nogi (legs); kolana (knees); palce (fingers); palce u stóp (toes); szyja (neck); język (tongue); długie włosy (long hair); krótkie włosy (short hair); pępek (bellybutton); uszy (ears); nos (nose); oczy (eyes); usta (mouth); zęby (teeth); policzek (cheek); broda (chin); rzęsy (eyelashes); brwi (eyebrows); czoło (forehead); plecy (back); łokieć (elbow); paznokcie (nails); skóra (skin); wąsy (moustache); broad (beard); serce (heart); mózg (brain); żołądek (stomach); piegi (freckles); zmarszczki (wrinkles); krew (blood); kości (bones); nadgarstek (wrist); czaszka (skull); kręcone/falowane/proste włosy (curly/wavy/straight hair); kciuk (thumb); kostka u nogi (ankle); mięśnie (muscles); kitka (ponytail); grzywka (fringe); pieprzyk (mole); łysy (bald); blizna (scar)
Nauka i utrwalenie umiejętności opisywania swojego lub czyjegoś wyglądu.
Przykładowe konstrukcje zdań:
- I’ve got long ponytail. (Mam długą kitkę.)
- I’ve got curly blond hair and blue eyes. (Mam kręcone blond włosy i niebieskie oczy.)
- He’s got black moustache. (On ma czarne wąsy.)
- I haven’t got brown eyes. (Nie mam brązowch oczu.)
- She/He hasn’t got freckles. (Ona/On nie ma piegów.)
- Have you got blond hair? (Czy masz blond włosy?)
- Yes, I have. (Tak, mam.) / No, I haven’t. (Nie, nie mam.)
- Has she got blue nails? (Czy ona ma niebieskie paznokcie?)
- Yes, she has. (Tak, ma.) / No, she hasn’t. (Nie, nie ma)
Nauka i utrwalenie pisowni podstawowych wyrazów z tematu „My body, my face”.
Ćwiczenie umiejętności budowania krótkich wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem poznanego słownictwa.