Unit 3.
Animals + Pets. (Zwierzęta + Zwierzęta domowe.) + Parts of body (Części ciała zwierząt)
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z programu kl. 2 + wprowadzenie nowych wyrazów z tematu „Animals”: zwierzęta (animals); zwierzęta domowe (pets); pies (dog); kot (cat); koń (horse); ptak (bird); królik (rabbit); chomik (hamster); ryba (fish); małpa (monkey); nietoperz (bat); niedźwiedź (bear); rekin (shark); delfin (dolphin); pingwin (penguin); zebra (zebra); lew (lion); słoń (elephant); żółw (turtle); hipopotam (hippo); wąż (snake); papuga (parrot); krokodyl (crocodile); żaba (frog); mysz (mouse); lis (fox); pszczoła (bee); tygrys (tiger); wilk (wolf); żyrafa (giraffe); motyl (butterfly); ośmiornica (octopus); konik morski (seahorse); lew morski (sea lion); foka (seal); wieloryb (whale); krab (crab); homar (lobster); meduza (jellyfish); rozgwiazda (starfish); płaszczka (stingray); mors (walrus); świnia (pig); jednorożec (unicorn); świnka morska (guinea pig); patyczak (stick insect); fretka (ferret); szczecinak (puppy); kurczątko (chick); wielbłąd (camel); kangur (kangaroo); ślimak (snail); wiewiórka (squirrel); niedźwiedź polarny (polar bear); biedronka (ladybird); koala (koala); nosorożec (rhino); kura (hen); kogut (rooster); gęś (goose); kaczka (duck); krowa (cow); byk (bull); owca (sheep); baran (ram); koza (goat); osioł (donkey); indyk (turkey); kucyk (pony); flaming (flamingo); jeż (hedgehog); surykatka (meerkat); paw (peacock); szop (raccoon); goryl (gorilla); ćma (moth); lemur (lemur); jaszczurka (lizard); legwan (iguana); kameleon (chameleon); skunks (skunk); jeleń (deer); konik polny (grasshopper); smok (dragon)
Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa – „parts of body”: płetwa (fin); ogon (tail); pazury (claws); dziób (beak); skrzydła (wings); wąsy (whiskers); futro (fur); kły (fangs); pióra (feathers); trąba (trunk)
Nauka i utrwalenie umiejętności opisywania poszczególnych zwierzą z wykorzystaniem poznanego słownictwa.
Przykładowe konstrukcje zdań:
- It’s a tiger. Tiger lives in the jungle. It’s got sharp claws and fangs. It eats meat. (To jest tygrys. Tygrys żyje w dżungli. Ma ostre pazury i kły. Je mięso.)
- What does it look like? (Jak ono wygląda?)
- It’s got brown fur. It’s got long ears and long tail. (Ma brązowe futro. Ma długie uszy i ogon.)
Konstrukcje zdań w liczbie mnogiej.
- Have they got a pet? (Czy oni mają zwierzaka?)
- Yes, they have. / No, they haven’t. (Tak, mają. / Nie, nie mają.)
- They’ve got long neck. (One mają długą szyję.)
- They haven’t got beak and wings. (One nie mają dzioba i skrzydeł.)
Nauka i utrwalenie pisowni podstawowych wyrazów z tematu „Animals”.