Unit 5.
Clothes. (Ubrania)
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z programu kl. 2 + wprowadzenie nowych wyrazów: kurtka (jacket); buty (shoes); sukienka (dress); spódnica (skirt); skarpetki (socks); koszulka (T-shirt); spodnie (trousers); wysokie buty (boots); sweter (jumper/sweater); czapka (hat); krótkie spodenki (shorts); parasol (umbrella); ubrania (clothes); kapelusz (hat); rękawiczki (gloves); koszula (shirt); bluzka (blouse); buty sportowe (trainers); czapka z daszkiem (cap); dres (tracksuit); bluza (sweatshirt); dżinsy (jeans); piżama (pyjamas); szalik (scarf); klapki (flip flops), kozaki (boots); kapcie (slippers); płaszcz (coat); krawat (tie); majtki (pants); pasek (belt); kalosze (wellingtons); strój kąpielowy (swimsuit); płaszcz przeciwdeszczowy (raincoat); bluza z kapturem (hoodie); okulary przeciwsłoneczne (sunglasses); kamizelka (vest); torebka (bag); mundurek (uniform); kapelusz przeciwsłoneczny (sun hat), bransoletka (bracelet); sandały (sandals); kolczyki (earrings); naszyjnik (necklace); ogrodniczki (dungarees); pierścionek (ring); zegarek (watch); biżuteria (jewellery); akcesoria (accessories)
Utrwalenie umiejętności opisania swojego i czyjegoś ubioru.
Przykładowe konstrukcje zdań:
- What are you wearing? (W co jesteś ubrany?)
- I’m wearnig blue socks. (Mam na sobie niebieskie skarpetki.)
- Are you wearing a red T-shirt? (Czy masz na sobie czerwoną koszulkę?)
- Yes, I am. / No, I’m not. (Tak, mam. / Nie, nie mam.)
- He’s wearing blue jeans. (On ma na sobie niebieskie dżinsy.)
- Is she wearing brown shoes? (Czy ona ma na sobie brązowe buty?)
- Yes, she is. / No, she isn’t. (Tak, ma. / Nie, nie ma.)
Nauka i utrwalenie umiejętności grupowania ubrań na zimowe, letnie, biżuterię i akcesoria.
Konstrukcje zdań:
- Which winter clouthes/summer clouthes/jewellery/ accessories do you know? (Jakie znasz zimowe ubrania/letnie ubrania/biżuterię/akcesoria?
Nauka i utrwalenie pisowni podstawowych wyrazów z tematu „Clothes”.
Ćwiczenie umiejętności budowania krótkich wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem poznanego słownictwa.