Unit 7.
Food. (Jedzenie)
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z programu kl. 2 + wprowadzenie nowych wyrazów: sałatka (salad); ser (cheese); jabłko (apple); ryba (fish); jajko (egg); chleb (bread); pizza (pizza); hot dog (hot dog); burger (burger); ryż (rice); kurczak (chicken); banan (banana); mleko (milk); tost (toast); ciasto (cake); napój mleczny (milkshake); lody (ice cream); frytki (chips); woda (water); makaron (pasta); pomidor (tomato); sok (juice); winogrona (grapes); owoce (fruits); cebula (onion); marchewka (carrot); pomarańcza (orange); truskawka (strawberry); herbatnik (biscuit); kanapka (sandwich); pieczarki (mushrooms); groszek (peas); miód (honey); galaretka (jelly); czekolada (chocolate); warzywa (vegetables); śniadanie (breakfast); lunch (lunch); kolacja (dinner); masło (butter); jogurt (yoghurt); szynka (ham); mięso (meat); ananas (pineapple); brzoskwinia (peach); arbuz (watermelon); ziemniak (potato); ogórek (cucumber); kiełbasa (sausage); dżem (jam); naleśniki (pancakes); budyń (pudding); pączek (donut); babeczki (cupcakes); słodycze (sweets); napoje (drinks); herbata (tea); kawa (coffee); czosnek (garlic); brokuł (broccoli); papryka (pepper); awokado (avocado); gruszka (pear); cytryna (lemon); mango (mango); sałata (lettuce); chipsy (crisps); fasolka (beans); śliwka (plum); fast food (fast food), twaróg (cottage cheese); nabiał (dairy); jajecznica (scrambled eggs); płatki śniadaniowe (cereal); cukier (sugar); sól (salt); pieprz (pepper); przyprawy (spices); melon (melon); liczi (lychee); granat (pomegranate); limonka (lime); agrest (gooseberry); wiśnie (cherries); mandarynka (mandaryn); porzeczka (currant); malina (raspberry); jeżyna (blackberry); borówka (blueberry); kokos (coconut); poziomka (wild strawberry); marakuja (passion fruit); orzech laskowy (hazelnut); morela (apricot); kalafior (cauliflower); grzyby (wild mushrooms); chrzan (horseradish); bakłażan (eggplant); kapusta (cabbage); por (leek); pietruszka (parsley); szczypior (chives); rzodkiewka (radish); burak (beetroot); szpinak (spinach); brukselka (brussels sprouts); kukurydza (corn); seler (celery); szparagi (asparagus); cukinia (zucchini); dynia (pumpkin); batat (sweet potato); herbata mrożona (ice tea); woda gazowana (sparkling water); szarlotka (apple pie); sernik (cheese cake); guma balonowa (bubble gum); lizak (lollipop); batonik czekoladowy (chocolate bar); śmietana (cream)
Konstrukcje zdań.
- What do you like? (Co lubisz?)
- She/He likes sweets. (Ona/On lubi słodycze.)
- She/He doesn’t like pudding. (Ona/On nie lubi budyniu.)
- Does she/he like spinach? (Czy ona/on lubi szpinak?)
- Yes, she/he does. / No, she/he doesn’t. (Tak, lubi. / Nie, nie lubi.)
- Does Alex like donuts? (Czy Alex lubi paczki?)
- Do you like apples/chocolate? (Lubisz jabłka/czekoladę?)
- Yes, I do. / No, I don’t. (Lubię / Nie lubię)
- What is your favourite fruit/vegetable/drink/…? (Jakie jest twój ulubiony owoc/warzywo/napój/…?)
- My favourite fruit/vegetable/drink is … (Moim ulubionym owocem/warzywem/napojem jest …)
- What is her/his favourite food? (Jakie jest jej/jego ulubione jedzenie?)
- Her/His favourite food is cheese cake. (Jej/Jego ulubionym jedzeniem jest sernik.
Nauka i utrwalenie pisowni podstawowych wyrazów z tematu „Food”.
Ćwiczenie umiejętności budowania krótkich wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem poznanego słownictwa.