Treść główna

Unit 9.

The time. (Czas)

Nauka i utrwalenie umiejętności określania czasu.

Przykładowe konstrukcje zdań:

  • What time is it? (Która godzina?)
  • It’s one o’clock. (Jest pierwsza godzina.)
  • It’s half past one. (Jest wpół do drugiej.)
  • It’s five to seven. (Jest za pięć siódma.)
  • It’s ten past two. (Jest dziesięć po drugiej.)
  • It’s a quarter to three. (Jest za kwadrans trzecia.)
  • It’s a quarter past twelve. (Jest kwadrans po jedynastej.)
  • It’s 7.00 a.m. (Jest siódma rano.)
  • It’s 4.00 p.m. (Jest czwarta po południu.)

Nauka i utrwalenie umiejętności opisywania swojego rozkładu dnia.

Przykładowe konstrukcje zdań:

  • I have lunch at half past twelve. (Jem lunch o wpół do pierwszej.)
  • At nine o’clock I read a book and go to bed. (O dziewiątej czytam książkę i idę spać.)